Online reserveren onmisbaar

Door Floriaan op 16 Feb 2015

Online reserveren onmisbaar

Je ziet het steeds vaker voorbij komen, het online reserveren. Een vraag die relevant is in de keuze: levert het mij meer op dan de reguliere kanalen en weegt het op tegen de kosten?

Het is algemeen bekend dat het internet en smartphone gebruik toeneemt, daar dienen wij niet dieper op in te gaan. Is het een gemiste kans, als je niet mee doet met de trend van online reserveren. Wij zijn van mening dat online en mobiel reserveren onmisbaar wordt.

We hebben voor u enkele redenen opgesomd, waarom wij van mening zijn dat horeca-zaken naast de reguliere kanalen ook online reserveren als optie aan zouden moeten bieden.

  • Uw reserveringen online op één plek, in plaats van het papieren reserveringsboek, beschikt u over een online reserveringsboek om al uw reserveringen bij te houden.
  • Lage drempel en flexibel, een online reservering is snel en eenvoudig gemaakt. Bellen is niet meer noodzakelijk en het wordt mogelijk reserveringen aan te nemen tijdens drukke diensten.
  • Notificaties per telefoon, sms of e-mail, als eigenaar altijd op de hoogte van de laatste reserveringen en gastenwensen.
  • Biedt eindeloze mogelijkheden tot aftersales en customer relationship management, waar reguliere kanalen dit verzuimen.
  • Analyses van reserveer-gedrag, inspelen op wensen van de gast wordt haalbaar. Opent deuren naar gericht adverteren.
  • Mobile commerce groeit: meer 48% van de mensen in Nederland koopt producten online. Dit biedt kansen voor mobiele reserveringen.